woensdag 7 december 2011

Keukenbrand verandert chalet in toorts Alles kwijt door zware woningbrand - Het Nieuwsblad

GOOIK - De houten chalet van Michel Barcy op de Ekelendriesstraat in Gooik ging maandagavond in vlammen op. ‘Ik ben alles kwijt wat ik heb en gespaard heb', zegt de bewoner aangeslagen.

De 33-jarige Michel Barcy was aan het koken in zijn woning toen er plots vuur ontstond. ‘Hoe het is kunnen gebeuren, weet ik niet', zegt hij aangeslagen. Het kijken naar de allesverterende vlammen was heel pijnlijk voor de man. ‘Alles wat ik heb en gespaard heb, lag in mijn woning. Het doet heel veel pijn. Ik heb het vuur zelf nog proberen te blussen, maar dat lukte niet. Het ging heel snel en ik kon het vuur niet de baas, dus ben ik naar buiten gelopen.'

Enkele bewoners van de Ekelendriesstraat werden wakker door het geknetter van het vuur. ‘Ik dacht dat het vuurwerk was', klinkt het. ‘Ik stapte uit mijn bed en zag plots die enorme zware rookpluim. Ik ben meteen naar de woning gelopen en heb de hulpdiensten gebeld. Het ging allemaal heel snel.'

Burgemeester Michel Doomst (CD&V) kwam gisteren nog eens een kijkje nemen. ‘De bewoner heeft de nacht doorgebracht bij iemand van de buren', zegt hij. ‘We hebben iemand van de sociale dienst naar hem gestuurd, maar ik weet nog niet of hij ingegaan is op het aanbod van de tijdelijke woning.'

Niet te redden

De Lennikse brandweer kwam rond 22.10uur toe aan de brandende chalet. ‘Door het hout konden we niet veel redden van de woning, alles stond meteen in lichterlaaie', zegt brandweercommandant Koen Roesems. ‘Met het vuur onder controle krijgen hadden we geen problemen, met het afsluiten van de elektriciteit wel, waardoor we het deel van de chalet waar de stroom binnenkomt niet konden blussen. Dat vertraagde alles, maar de maatschappij is dat euvel komen verhelpen.'

Een branddeskundige werd aangesteld om de oorzaak van de brand te onderzoeken.


View the original article here

Geen opmerkingen:

Een reactie posten